Vanzari…cu energie

Fiecare dintre noi, aproape zilnic, ne intilnim cu persoane care vor sa ne vanda ceva sau care profeseaza ca si consilier de vanzare. De cate ori nu ai avut “placerea” sa te intampine o persoana de la intrare si sa te intrebe cu un aer artificial si un zambet fortat: “Pot sa va ajut cu ceva?” Ce senzatie ai perceput in acea secunda? Te-ai simtit cumva ca o cantitate neglijabila in fata unui “robot”? Ai simtit senzatia ca esti, de fapt, doar o alta sursa de bani intrata in magazin care poti ajuta la cresterea profitului acestuia? Adica te-ai simtit depersonalizat?

Cu siguranta nu esti singurul care are astfel de perceptii. Sinele propriu al fiecaruia dintre noi are nevoie sa vada, auda si sa simta la celalalt din fata noastra, consilierul de vanzare, o anumita stare energetica si emotionala care sa ne inspire sa facem tranzactia.

Spun de fiecare data ca, in vanzari, ca in orice alta actiune umana, energia interioara specifica spiritului creaza de fapt acea stare dinamica necesara unui schimb sau a unei schimbari. Oglinda exterioara a fiecarei energii interioare o regasim in limbajul trupului. Limbajul trupului reprezinta suma tuturor semnalelor pe care le emitem pentru a-i ajuta pe altii sa ia decizii. In momentul cand percepem la celalalt semnale pozitive acestea ne fac sa ne simtim in siguranta, in cazul in care semnalele primite pe limbajul trupului sant “reci”, neutre sau negative, aceste semnale ne transmit nesiguranta si incercam sa evitam persoanele in cauza.

Sunt studii aprofundate de limbajul trupului care au demonstrat ca in momentul in care intalnim o persoana pentru prima data, mentalul nostru scaneaza si prelucreaza sute de semnale care ne vor face sa avem incredere sau nu in acea persoana, sa rezonam la energia ei sau nu. Putem percepe de la expresiile faciale, la fluenta miscarilor, de la gesturile facute de celalalt pina la apropierea de spatiul personal. Filtram prin metaprograme interioare foarte complexe trecind prin bagajul de experiente anterioare, baze de informare de la cele imprimate genetic la cele preluate din copilarie. Si tot acest urias proces dureaza doar cateva secunde. Apoi vine decizia.

Pentru un consilier de vanzari acele cateva prime secunde sunt cruciale in tot procesul de vanzare. Dar aceasta constientizare a importantei modului cum iti pregatesti vanzarea, atat fizic cat mai ales mental si energetic, apare mai ales in momentul in care constientizezi ca persoana proprie poate influenta clientul si implicit actul de vanzare.

Energia interioara vinde. Energia interioara ne motiveaza pe noi insine si ii influenteaza pe ceilalti din jurul nostru. Si pentru ca actul de vanzare este foarte creativ atunci cand il faci cu pasiune si profesionalism, imi permit sa-l compar cu un act de actorie. Asa cum publicul vine la teatru sa-l vada pe actor si sa simta energia creatiei, asa si clientul asteapta de la vanzator sa fie acolo cu energia proprie care sa inspire. Bineinteles ca aceasta energie in vanzare se simte mai putin cand este vorba de produse strict necesare (lapte, paine, alimente) acolo efortul de a transmite energia si impulsul de cumparare trecand in sarcina marketingului. Insa in cazul achizitiei obiectelor sau serviciilor de folosinta medie si indelungata rolul consilierului de vanzare este primordial.

Te astept cu feedback sau opinii pe marginea subiectului si pana data viitoare te poti bucura de inspiratia citatului de mai jos:

Foarte rar suntem multumiti de noi insine; cu atat mai mangaietor e momentul cand izbutim a satisface pe altii.” – Johann Wolfgang Goethe

Florin Cozma

Website: http://www.nlp-evolutiv.ro/

Fara comentariiLasa un comentariu

Scrie un comentariu